Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.





Sider: [1]
Forfatter Emne: Århus - København


Dan
Bare kald mig Lance
Indlæg: 519
avatar
Indlæg Århus - København
den: September 3, 2012, 18:36

så blev det tid til at der skulle køres fra Århus til kbh ( 375 km )
vi var flerer fra klubben der deltog, dog på forskellige hold, spejder Pede - spejder Allan kørte sammen med gulv-manden & makker Erling og efter sigende så gik det over alt forvendtning, meget flot kørsel, det kan værer at de lige skriver et par ord selv. :D

Rolan deltog også sammen med et par venner, hvorledes at det gik kan Rolan også lige skrive et par ord om. :D

undertegnet deltog sammen med Per - Gitte - Jan J - Tonny - fra klubben, samt en blanding af brandfolk, og folk som vi har trillet sammen med gennem foråret, vi var ialt 13 deltager.

vi mødtes fredag kl 14.00 i DGI byen ved busserne for at drage mod Århus og inden at vi kom afsted så var det blevet myldertid så vi kørte med en bange fornæmmelse om at det godt kunne blive sent før end at vi var fremme i århus, og det holdt stik, vi landede ca kl 20 for at opdage at Århus havde planlagt en kæmpe fest i tivoli Århus, samt et cykel løb på cykelbanen. så der var mildest talt kaos fra starten, folk rendte forviret rundt og kikkede efter deres cykler som skulle ankomme i lastvogns trælerne som kørte fra Kbh samtidig med busserne.
endelig lykkedes det at blive genforenet med cyklerne, og vi drog ud til vores overnatnngs sted ( brand skolen ) 8 km fra start stedet, vi kom godt derud og fik noget at spise og udleveret vores nummer og div småefekter, så var det bare om at gører sig klar til den store udfordring næste dag.
vi startede kl 5.05 fra Århus stadion, og kørte ud af byen i gade belysningen med spænning, lige som vi slap byen der blev det sku mørkt som en negers r.men vi vendede os hurtigt i at kører i mørke, hold afstand = god ide.
vi kørte mod det første depot i Horsens samlet, hvor efter at vi skulle kører mod andet depot i vejle, på toppen af Munkebjerg, det gik godt der nedover god fart og stemning, ikke de store kriser at sporer hos nogen det er sku ok, vi triller ind i Vejle langs vandet og forbereder os mentalt på Munkebjerg som vi ved vendter på os, lad det værer sagt med det samme det er sku en bakke af format, den giver sved på panden, vi ser at der er mange der vælger at trave op, men alle 13 fra vores gruppe kører op, skide flot. så var det til til at fylde op på depotet det var meget rodet og uoverskuligt så der var flere som vælger kun at stoppe kort, og deefter kører vider,.
næste depot er Odense lufthavn.
de køres frisk derud af vi er dog blevet splittet i 4 grupper, ole alene - Kim og Lars sammen. vi andre som havde aftalt at vi skulle holde sammen drog også afsted, efter ca. 4 km opdager vi at Per W - og broder Bøv ikke er med, de har sikkert kikket på udstyr eller faldet i snak ??? ( telefonen ringer meget bestemt ), efter en lille samtale bliver Gitte og under tegnet enig om at vendte på de to. og de andre kører vider, endelig samlet med brøderne Bøv, så skulle degives gas for vi skulle jo gerne indhendte de andre inden det næste stop, så ud over sten og bakke med os, ups der var jeg sku ikke opmærksom jeg kom til at kører fra dem igen, efter en længer tid samledes vi med de andre igen, så vi kunne følges af efter depotet i Odense. dejligt at værer forenet igen, straks er stemningen højer.
efter en noget rodet kørsel i selve Odense ( hvad skulle vi ind i byen for, der er alt for mange kulørte lamper, som der skulle holdes for øv øv )endelig genfinder vi en god rytme og kommer derud af, men som præsten siger det skal sku ikke gå for nemt, så broder Bøv rammer en kansten og ødelægger en eger i bag hjulet, ind til siden og besigtige skaden, der bliver aftalt at Bo & tonny kører vider for at følges med Jan S & svigersønnen til næste depot, hvor at vi kan samle op på ny.
efter en del roderi får Bøv sin eger pillet af, og så er det derudaf igen, dog for at konstter at Gitte pigen er blevet flad på den bagerste ring, øv øv. :?
efter dette uheld så var det barer om at skrue fart på, så en over nakken og ned i bøjlerne frisk over steppen. vi henter de andre på den anden side af broen :D hvor at de havde været i 10 min. vi får lidt i halsen og så går det mod Slagelse.
vi er godt mører, men kan se at vi er begyndt at tælle ned efter,ca 180 km tilbage, det er godt for moralen. :P efter en lille snak, bliver vi enig om at det er nu, det er smart at værer samlet, for lige at støtte op om hinanden, og det holder ca resten af turen.
vi nasser os lidt på et lidt stører hold de næste 25 km, det var tiltrængt, dejlgt med lidt med rul. efter lidt tid og fungerende jyde skift i perioder kommer vi vel frem til Thybjer depotet det skal lige nævnes at der er røde pølser der og at der var flere som måtte have et par stykker. vi genfinder cykelsadlerne igen og det skal nævnes at der blev lige rykket rund på dem sådan lige for at genfinde de rette folder, av av røven har lit, atter derud af små 100 igen, man overbeviser sig selv at KBH er lige rundt hjørnet vi mangler jo kun lige en tur svarende til, Helsingør og tilbage til klubben, det er jo ingen ting.
vi drager mod Køge, der snakkes lidt, humøret fejler intet, det går godt, alle husker at drikke og spise, ( det skal siges, at alle var godt til lige at påminde om, at uden mad og drikke duer helten ikke) vi når Køge og det er påny lygte tændings tid, så på med lygter og dunkene bliver fyldte, vi er trætte og bare vil til Mål så op på cyklerne igen, og kørsel gennem alle rundkørsler på køgevejen, det nærmer vi kommer Mål desto størrer smil kunne man se selv i mørket.
der køres over stregen i samlet flok, med det største smil der er set længe i KBH området.til alle dem som var der inde for at modtage os, mnge tak det er sku fedt at blive modtaget på denne måde.
jeg takker for turen, det er sku godt gået.
det siges at løbet køres igen næste år dog med mindre deltager. helt klart uden mig.

mvch
Dan Olsen



Gæst
Bare kald mig Lance
Indlæg: 41
avatar
Indlæg Re: Århus - København
den: September 4, 2012, 05:21

Tak for en fed tur til alle i vores gruppe, og tak for opsumeringen til Dan. Jeg tror også at Gitte og jeg finder en anden udfordring til næste år :-)



Gæst
Bare kald mig Lance
Indlæg: 92
avatar
Indlæg Re: Århus - København
den: September 4, 2012, 14:16

Hva'...skulle dette ellers så lækre indlæg ikke ligge på forsiden med lidt billeder, og ikke herinde hvor kun et par stykker ser den ? ;-)



Allan
Bare kald mig Lance
Indlæg: 86
avatar
Indlæg Re: Århus - København
den: September 5, 2012, 15:31

Godt indlæg

Sider: [1]
Mingle Forum by cartpauj | ElegantPress by Theme4Press
Version: 1.0.31 ; Side indlæst på: 0.025 sekunder.